Khamis, 23 April 2009

MAV 4426 dalam kenangan

17hb April, 2009 jam 5.15 petang my hubby datang opis pasal nak gi kedai keta... Keta baru dah sampai katanyer... Hmmm, camnerlah rupanyer yek... Salah satu keta yg aku suka... Naper tah, cute jek rasanyer... Hahahaha...

Sepanjang perjalanan ke Beserah tu, aku dok gosok2 wira
kesayangan kami... yang mmg dah byk berjasa dan x byk songeh... Sayangnyerlah... tapi nak buat camner, byk2 sgt keta pon saper nak bwk... lain ler bole buat rumah ker... Wira kami ni, alhamdulillah x penah meragam pon... calar balar tu, adalah tapi bukan salah dia pon... tuan dialah kan... hehehehe...

Seingat aku ada sekali kami on the way ke KL kat Lebuhraya dah dekat nak sampai ke Tol Gombak (xlah dekat sgt)... Wira ni x boleh nak tukar gear... alamak, masa tu aku, ayah dan 2 org adik dlm keta tu gabra... Mcm tau2 jek, bebudak semua naik keta kakak aku. Alhamdulillah.... Nasibler baru lps turun bukit ... dpt gaklah berhenti tepi jln slps di usahakan... Yang bestnyer, hari dah nak gelap... Abg ipar aku x nampak kami bermasalah, dia ingat nak tukar driver jek... hahahaha... Kami call diorg dan diorglah yg mencari pertolongan... apalagi, keta tariklah... hihihihi... so, bersiar2lah kami dlm gelap mlm tuh... disapa angin yg bukan sepoi2lah... angin kencang spjg perjlnn ke tol... Sampai tol Gombak, tunggu mekanik yg diorg dah tolong panggilkan... Semua dah gigil jek masa tu , brp byk nak kena byr keta tarik nih... Ayah aku kata lbh kurang RM 200 jek... Mak aiii!!! Biar betoi... Rupa2nyer... perkhidmatan kat Lebuhraya kan... FOC laaa... Hahahaha... Terkena gak kami ngan ayah mlm tuh... Dia bg RM 20 kat driver keta tarik tu utk duit minum pasal tlg kitaorg... walaupun mmg itu keja dia, x pelah rezeki namanyer... Around kul 10 mlm gaklah br kami dpt gerak ke Subang... hihihihi... Itu jeklah sekali problem ngan Wira kami MAV 4426... itu pon, sebab kunci gear yg kami guna tu... cam loose sket, dan tersangkut x leh tukar... Hihihi... Kalau x, x merasa lak naik keta tarikkan... Huhuhu.
..


Bersambung semuler pasal keta baru kami ni... CCK 2858 platnyer...
Proton ARENA jek sebenarnya...ekekek (bukan main rahsialah kunun...) Kaler hitam, mmg aku x biasa tgk lagi kaler tuh... Hmmm... mmg cute... hihihihi... aku mmg sukerlah pendek katanyer... Bukan sesajer amik keta nih... ada kegunaan disebalik kewujudannyer ni... Akan aku war2kan, bila tiba masanyer nanti... Tunggu!!!!



Alhamdulillah... semua urusan selesai dalam pukul 6 petang kat kedai tu... Tinggallah MAV 4426 kami kat situ... Insyaallah kami x lupa... dah byk sgt kenangan dan jasanyer... Terima kasih bbyklah 'WIRA' ku... huhuhu (sedih betul, walaupun gembira dpt keta baru patutnyer)...

So, kami gerak ngan keta baru ke opis semuler... Hubby akan bawak Arena dan aku akan balik ngan Waja... Hubby ada btau yg mak dia ada kat rumah, baru sampai dr kampung... cam tau2 jek nak tgk keta baru hari ni... hihihi....
Semua dah x sabar nak menunggu kehadiran 'kawan baru'... Jeng... jeng... jeng...

2 ulasan:

namzahs berkata...

Tahniah!!.. tak de la nak pas ni tgk MAV bawak ikan dah

eiyda berkata...

hehehe.... gitulah nampaknyer... insyaallah...