Khamis, 18 Ogos 2011

Favourite

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Alhamdulillah.... dah menjejakkan kaki ke hari yg ke 18 nampaknya kita semua. Sekejap aje terasa masa berlalu. Dah diseparuh Ramadhan pun kitakan...

Kali ini, agak berbeza ketibaan Ramadhan ni... Terasa seronok dan tenang jugaklah menjalaninya. Alhamdulillah, aku berusaha sebaik mungkin utk menjadikannya Ramadhan yang terbaik mungkin... Insya allah, akan ku usahakan sebelum ia beredar meninggalkan kita utk tahun ini...

Hurmm... Yg menjadikannya seronok juga kerana aku lebih kerap ke dapur dan mencuba masakan yg biasanya aku beli aje. Alhamdulillah, setakat ni masih belum menjejakkan kaki ke mana2 bazaar Ramadhan... walaupun dah di offer... huhuhu... Menahan diri dari pelbagai godaan...

Ini menu semalam yg aku cuba utk pertama kalinya. A to Z aku uruskan sendirian. biasa samaada aku tolong sana tolong sini aje.. Syukurlah elok jadinya...






Ini memang favourite aku dan anakanda sulung ku... Apalagi, mencabar iman dia nak menunggu waktu berbuka puasa...

Alhamdulillah. Bila berkelapangan ada lagi yg aku nak cuba ni... Insya allah.


4 ulasan:

Cik Hjh HidayaH berkata...

Wahhh!!!!mencabar mencabar

eiyda berkata...

pada yg 'kurang' biasa memasak... seronok bila bole buat satu2 jenis mknn...

pada yg terrer... x heran pon sbnrnya... very the simple... so, practice makes perfect... dok gitu..

Lieza berkata...

kak.. menu ni kan.. pertama pose dah g beli barang nak buat.. tp.. sampai hari ini.. barang tu masih tak terusik... hahahahhahaha

eiyda berkata...

ooo... niat dan usaha dah ada yek... xpelah, buat utk raya... yg penting air tangan sendiri... itu lebih bererti tu...