Selasa, 19 November 2013

Anak-anakku sayang

Apa cerita nak dikongsi kali ni ye???

Biasalah, sekarang dah semakin di penghujung tahun... maksudnya sessi persekolahan tahun ni pun dah berakhir...

Bila bercerita tentang sekolah, tentulah cerita basi yang aku nak kongsi kali ni. Hihihihi... Basi pun basilah, harap jadi motivasi diri agar tahun depan, prestasi semakin meningkat...

Apa2 pun, syukur ke hadrat Illahi dengan segala kurniaannya pada aku dan keluarga sepanjang tahun ni...  Tetap yang terbaik pada aku, walaupun orang lain... lebih besar dan hebat kejayaan yang mereka miliki...  Rezeki masing2...

Apa yang basi tadi ekkkk...  

Belum cukup seminggu tempohnya, kira tak berapa basi... masih wangi...  Hahahaha...  Apalah yang aku merepekkan ni yek...

Ini kisahnya.



Tanggal 14 November lalu, aku mengambil cuti sempena meraikan Majlis Anugerah Kecemerlangan Pendidikan (MAKEP) sekolah anak2 aku... sebab ada 3 orang anak yang bersekolah kat situ...  Aku dapat dua surat jemputan, satu untuk anugerah yang si kakak terima, dan yang paling aku tak sangka si adik pun dapat anugerah rupanya...  Memang satu kejutan, sebab si adik memang tak berapa dapat perhatian semenjak dia kecik... memang kejutan besar pada aku, sebab dah sah2 tak mengajar dia sangat tambahan sejak dah ada baby ni...  Bolehlah korang bayangkan keadaannya kan...

Keputusan peperiksaan anak sulung memang aku dah tau... sebab sekarang kita bole check keputusan secara online di SAPS.  Cuma, kata dia...  dia dapat hadiah untuk matapelajaran terbaik...  Syukur Ya Allah, aku memang tak demand atau letak sebarang harapan sebab aku tau, aku tak begitu memberi perhatian pada peperiksaannya.  Aku ambil tau, cuma memang tak berkesempatan nak memantau2 latihan atau persediaan (sebab rasanya dia tak bersedia apa sangat pun... macam takde rupa orang nak periksa pun aku tengok, tau2 dah nak exam...) huhuhu!!!! redha ajelah dengan apa yang dia akan dapatkan...

Selepas reherseal, si kakak beritau yang adik lelaki di Pra-Sekolah pun dapat anugerah...  Hahaha...  Hihihi...  Huhuhu...  Lagi satu kezutan pada aku...  Bukan terkejut apa, aku memang sedar diri...  sejak ada baby memang aku takde banyak masa untuk yang lain...  Jadi, aku memang redha jekla walau apapun keadaan diorang.  Bukanlah maknanya aku lepas tangan tentang anak2 aku ni, aku tetap bertanggungjawab cuma, bab pelajaran agak ketinggalan sikitlah...  Malunya kan...  Tak patut betul ibu cenggini...

Jadi, kesimpulan yang aku boleh buat...  Tahun 2013 ni, bukanlah satu tahun yang gemilang terbilang... tapi, syukur ya allah dengan pemberianmu...  Walau aku lalai, leka... tapi kau tetap berikan yang terbaik buat aku...  Thank You Allah...

Aku juga bersyukur kerana anak2 berusaha gigih walaupun ibu tak begitu memberi fokus, cuma dorongan dan doa aje yang dapat aku titipkan buat mereka..

Mudah2an kejayaan mereka akan berterusan... dan takkan melalaikan mereka...  Harapan aku, moga2 tahun depan... aku sendiri dapat perbaiki diri dan memberi lebih perhatian pada mereka...  Ameen...

Korang tolong doakan sekali yek...  Tima kasih...

Tiada ulasan: