Selasa, 28 Jun 2016

Kisah Ramadhan 1437 H

Pejam celik, kejap aje kita dah pun tiba pada 23 Ramadhan tahun ni..  Lebih kurang seminggu aje lagi nak berpuasa.  Pantasnya masa berlalu ye...

Melalui proses berpuasa kali ni, macam selalu... tapi kali ni sungguh2 mencuba salah satu produk Shaklee iaitu minuman bertenaga 'Performance Drink' atau PD.  Alhamdulillah, dah abis satu canister setakat harini dan dapat hasil yang cukup baik terutama untuk anak2.  Letih, dahaga dan lapar tu memanglah adat, cuma dapatlah membantu mereka melalui proses berpuasa dengan agak lancar.  Kuranglah rengekan2 manja tahun ni...

Untuk diri sendiri dan suami pula, saya tambah pengambilan Vita-Lea dan SR Vita-C Plus.  Bukan apa, biasalah orang dewasa ni biasanya aktiviti bulan puasa atau tidak lebih kurang sama aje, siap lebih sikit rasanya.  So, memang nak kena maintain bab tenaga untuk urusan seharian tu extra sikit.

Kalau saya mungkin tugasan macam biasa kerja pejabat, balik dan uruskan keluarga.  Kena ada tenaga extra sebab, nak juga lakukan ibadah dan uruskan waktu sahur pulak.  Rasanya, kali ni taklah mengah sangat.

Untuk suami pula, kebetulan bulan Ramadhan kali ni dah musim ketam.  So, memang aktiviti musim ketam dia akan ke laut.  Pasang bubu, kutip ketam dan letak semula semua bubu2nya.  Ish! Bayangkanlah berada di lautan tu... walaupun bukanlah di tengah2, tapi kepanasannya...  tak dapat nak saya cerita.  Itu yang saya pastikan dia minum PD, amik Vita-Lea dan SR Vita-C tu...  Alhamdulillah, nampaknya ok... cuma biasalah berbuka tu... macam2 jenis airlah yang disedia dan dibeli.  Nak ganti balik yang dah kering sepanjang dia beraktiviti waktu siangnya.

Itulah pengalaman bulan Ramadhan kami tahun ni.  So, memang gembira kerana produk2 Shaklee ni menunjukkan kesan yang baik buat kami sekeluarga sepanjang menjalani ibadah berpuasa.  Yang sangat saya pentingkan tentulah kesihatan, so bila dapat membantu kami berpuasa lagilah seronoknya.

Ketiga2nya Performance, Vita-Lea dan SR Vita-C... sangat sesuai untuk orang2 yang bekerja di bawah terik matahari, waktu kerja yang panjang spt pengawal keselamatan, kerja sebagai tukang masak, pekerja bahagian pembinaan, dan macam2 lagi.



Jadi, pada yang rasa2 mereka perlukan mana2 produk Shaklee, boleh aje hubungi saya.  Inshaallah readystock dah ada.  Banyak lagi produk kesihatan yang ada.  Yang kami gunakan sepanjang Ramadhan ni pun tetap boleh diambil di luar drp bulan Ramadhan pun.

Yang penting, kita kena titik beratkan tentang kesihatan kita dan keluarga.

Cukup dulu sharing kali ni.

~ Eiyda
~ 010 5708080
~ Shaklee Distributor

Nota : Produk ini tidak bertujuan mendiagnos penyakit tetapi disarankan untuk kesihatan jika diamalkan secara betul.


Tiada ulasan: