Selasa, 20 November 2018

NIKMAT SABAR PASTI INDAH


Orang meniaga mesti nak dapat UNTUNG. Tipulah kalau meniaga saja-saja kan. Baik buat benda lain je. Tanam pokok durian ke, memancing ke. Dapat jugak hasilkan?
Sepanjang CekDa meniaga online dan offline beberapa tahun ni, bukan semuanya yang indah-indah.

Ada masa customer order, last minute tak jadi. Kadang order lain, tup-tup barang sampai nak tukar yang lain, ada juga dah order barang tiba-tiba ada masalah lain tangguh dulu ke tarikh yang tak pasti bila.
Macam-macam kes ada kan. Memang bukanlah semuanya indah dunia seller ni sebenarnya.

Cuma, bab dapat buat sale ke tidak tu semua kerja Allah. Yang kita mampu hanyalah BERDOA. Senjata terhebat yang kita orang muslim ada.

Baru-baru ni, CekDa dapat sorang customer yang order suplemen Vitamin E Complex. Vitamin CINTA ni. Mungkin niat asalnya nak tingkatkan kesuburan. Tup-tup dia disahkan mengandung. Alhamdulillah. Rezeki.

CekDa percaya, sebagai seller kita kena jujur. Jujur pada customer. Bila tau pasal dia mengandung, memang CekDa tak recommend untuk dia beli vitamin tu. Kenapa? Sebabnya, Shaklee takde buat ujian pengambilan vitamin E tu pada ibu mengandung. Risau kalau apa-apa. Kecuali kalau pembeli tetap berkeras memang kita seller tak boleh kata apa.

CekDa ingat walaupun suplemen cumalah makanan tambahan bukanlah ubat pun, tapi jangan sesekali ambik risiko. Siapa yang susah nantikan.

Rugi? Kira rugilah jugak, tapi takpe. Jangan ambik risiko. InshaAllah vitamin E tu akan jadi milik orang lain. Paling-paling pun milik CekDa sendiri. Hihihi.

Vitamin E ni CekDa selalu standby untuk parut luka anak-anak.

Haish! Diorang ni lasak-lasak belaka. 10 kali sekejap luka sana-sini. Malam-malam diorang tidur, CekDa dok membelek luka dan parut mereka. Anak bujang ramai la katakan.

Apa-apapun, CekDa percaya samaada kita seller terkenal atau tak, kita tetap perlu jujur.

Kita meniagakan untuk berkongsi kebaikan dengan pengguna. Moga kejujuran ni mendapat balasan yang setimpal daripada Allah.


Alhamdulilah, 12 hari parut dimukanya dah hilang.

Tiada ulasan: