Jumaat, 17 April 2009

Cerita bermula...



Hmmm... Nak memulakan cerita... Apa yang menarik yer... Perkenalkan diri dululah kot. Nanti tertanya2 pulak saper gerangan manusia sorang ni... Hehehehe...


Aku ni... lahir pd 3 April (tahun rahsialah... hahaha.. ngada2 betul) di kg aku yg aku masih dok skrglah. Ada 7 org adik beradik semuanyer. Alhamdulillah, boleh tahan pandailah semuanyer (ahaks.. perasaan sungguh)...

Dari zaman aku kechik (ehem2... jgnlah ada yg terasa pulakkan)... sampai besar, mmg aku aktif bsukan... Masa muda2 dulu aku dah wakil Negeri Pahang dlm sejenis sukan (cubalah korang teka, pasal semua org x caya aku main sukan tu... hehehe). Aku ni pemain hoki negeri drp umur 12 tahun sampai la zaman belajar di UiTM. Di Universiti pulak aku tpilih wakil MASUM ke Brunei. Seronok bsukan ni, byk tempat kita dpt gi free jek... cuma, yg x tahan kulit mmg x penah nak cerah sket ponlah... training n tournament x henti2. Mmg susahlah nak jumpa aku kat rumah even masa cuti sekolah pon. Drp tahun 1994 - 1998 aku wakil Negeri Pahang dlm Sukan Malaysia (SUKMA), tapi aku xlah hebat mana... bolelah. Ramai lagi kengkawan zaman sekolah aku yg dpt mewakili M'sia dan ada yg masih sehingga sekarang pon. Lepas aku abis study, aku pon bkerja di Majlis Sukan Pahang lbh kurang 4 tahun... Geng2 opis aku, bole kata semua pon bekas atlet. Lepas tu aku keja kat Takaful Malaysia x sampai setengah tahun (x kena ngan jiwa aku). Alhamdulillah, pastu aku keja ngan satu Comp. Event Management (tapi, comp. ni cam x brp stabil). X lama pastu aku bhenti dan join my ex-boss ngan NGO selama bbrp bulan sehingga aku dpt interview keja kat U ni. Alhamdulillah, nampaknyer rezeki aku di sini.

La ni, aku dah ada 2 orang buah hati perempuan dan sorang permata hati lelaki... Hmmm, mmg seronok dengan kehidupan sekarang tapi masih dlm proses menstabilkan keadaan dan keluarga kami lagi. Husband dah byk bkorban... mencari rezeki di perantauan jauh drp anak isteri bertahun2 lamanyer... mungkin dah sampai masa utk kami hidup bersama2 pulak skrg. Mudah2an segalanyer di permudahkan Allah... Amin...

6 ulasan:

namzahs berkata...

tiada lagi la kenangan terindah ye.. lagi banyak skrg ni.. 1001 cerita... just wondering.. eiyka.. :D

eiyda berkata...

kikikiki.... bukan dah lupa kat kenangan terindah, tapi selalu masalah nak donlod gamba lah... itu maleh tu... yg ni pon masih dok belajar lagi...

eiyka : saper lagi (my hubby and I laaaa)ishhh..

namzahs berkata...

oo gitu.. mana tau.. nama hubby u pun i tak tau.. u never introduce him. kamal/kamarul/kamali/

eiyda berkata...

hahaha... ye ker... x ingatlah nak introduce kan... next time yer... namanyer mustafa kamal... panggil kamal...

namzahs berkata...

hehehe..org nye dah kenal.. nama je baru kenal.. mustafa kamal.. cam pelakon plak nama..

eiyda berkata...

itulah... tersama plak kan? actually, arini kedai dah mula b'operasi... insyaallah... tapi, xlah complete sgt lagi rasanyer... bolelah dulu.. kedai2 kat roundabout ke JBA tu, kedai last sekali kat area taman permainan.. sebelah ngan Kedai Makan "Zura"... ok, selamat mencuba... hehehehe