Rabu, 6 Mei 2009

BALIK KAMPUNG...


Hmmmm.... citer kali ni pasal balik kampung... Kampung hubby... dia dan athirah selalulah balik. Aku dan imran yg paling jarang balik kampung... Beeha kekadang ada jugak join diorg balik kampung kalau ada cuti... budak sekolah kan... Jumaat 1hb Mei, 2009 (sempena cuti hari buruh)... kami balik kampung... actually x plan pon nak balik. Cuma aku ajak hubby balik gak pasal dah lama sgt x balik ada dekat 2 bulan kot... hehehehe... Sampai mak mertua aku dtg rumah last month nak jumpa cucu2 dia... rindu katanyer...

Aku kalau balik kampung nih... memang letih... kejar anak2 aku main pasirlah, main panaslah... ada aje... kalau kat rumah mak aku... mmg x der peluanglah... kalau dpt main kat luar pon, mmg kami ada temankan... x berani biar jek... kechik2 semua bukan tau apa sgt... Lagipun, depa selalunyer tgk tv citer kartun... ini x der channel kartun susah sikitlah nak menjinakkan diorg... Hehehehe...Tgklah gamba2 yg sempat aku snap...



posing atas katil anak teruna aku ni...



siap berjemur cam minah saleh di tepi pantai lak dibuatnyer


aktiviti utama balik kampung kali ni



Tolong susun batu bata, nak berkenduri x lama lagi


Tengok jiran sebelah main badminton tu...


Beeha mmg x melekat kat rumah, dok main ngan sepupu2 dia... main basikallah, most of the time mmg dok rumah mak sedara dia... malam pon nak tido sana... Dah besar, nak cari geng lah dia... Yang berdua ni ... athirah dan imran.. sat2 hilang dari rumah... main buai, main pasir, kejar kambing, etc... Pening betullah aku... Kelakarnya... Imran tgk kambing mesti dia panggil 'mooo'... Hehehehe... Mana org x ketawa... Sampai dlm semak dia kejar kambing... risau betul aku... Semua x tau takut...

Malamnyer Beeha ikut mak2 sedara dia gi kenduri... Athirah pun nak ikut jugak...
susah budak sayang kakak sorang tu... x leh x nampak kakak dia... Nasiblah dpt puju
k tgk citer 'Ceplos'...


3 Hari 2 Malam... itulah keja aku... Ahad tengahari kami balik ke Kuantan... Relaks sikit... depa bole kembali ngan rutin biasa... Hehehehe... x lah letih berkejaran lagi... Lega... Alhamdulillah...

2 ulasan:

namzahs berkata...

best la ekk.. ada kampung

eiyda berkata...

hehehehe.... mcm ler org tu x der kg... eleh... jeles plak...