Selasa, 8 Januari 2013

DAPURKU BERASAP


Wah!!!  Dah tahun baru 2013 ye...  Belum terlambat nak ucapkan pada semua Selamat Tahun Baru 2013...  Moga tahun ini akan dipenuhi dengan kisah2 yg lebih baik dan bermanfaat...

Tengok tajuk entri...  Pasal dapur.... berasap bukanlah sebab dapur ku terbakar pulak...  Bukan itu ye...  jangan tersalah teka tau...  Sebenarnya, kembali berasap selepas lama bercuti...  berpantang dah lama abis... cuma kesempatan nak memasak tu agak kurang...  Mood memasak macam biasa membara-bara... cuma, masa dan tenaga kekadang menjadi penghalang...

Sekarang macam sebelum-belum ni juga... kembali memasak makanan biasa-biasa walaupun dalam fikiran ada macam-macam perancangan yang nak di cuba.

Permulaan tahun ni, aku dah mula mencuba masakkan makaroni, alhamdulillah sambutan menggalakkan daripada anak-anak.  Mungkin rasanya lebih kurang macam pizza jadi mereka sukakan rasa makaroni goreng yang aku buatkan, walaupun takde banyak perencah selain karot, daging cincang dan sosej...  budak-budak suka pun dah berbunga di hati ni...

Selain tu, si teruna ku berulang kali minta belikan dia cheese burger... sebagai ganti aku belikan bahan-bahannya dan buatkan untuk dia.  Syukur dia suka dan terus lupa dengan permintaan cheese burger dia sebelum ni... Hinggakan kalau boleh tiap pagi  nak ke sekolah nak bersarapan dengan burger air tangan ibunya...  Pening jugakkan...  Mat Saleh sungguh anak teruna aku ni...  Hihihi...



Yang si Angah pulak, tak habis-habis dengan scramble eggs nya...  Yang ni, tiap hari pulak nak dibekalkan dengan scramble egg... Adoyai!!!  Tak menang tangan tiap pagi aku ni.  Harap anak dara sulungku mengerti...  Dia terima aje apa yang ibu dia siapkan...  Syukurlah...  Umur tak besar mana tapi timbang rasanya tu buatkan aku terharu juga...  Terima kasih ye anak...

Dan, untuk baby pun tak ketinggalan...  bukanlah dia request tapi memang aku dah mula kenalkan solid food pada dia.  Slowly, aku start dengan bubur yang di blend...  So far, itu aje tambahan untuk si kecil...  Belum plan untuk kenalkan makanan lain...  tengoklah, aku akan fikir-fikirkan apa yang sesuai.  Satu-satu ye...  Semua nak jalan sekali, tumbang ibu nanti...  Hihihi...



Moga-moga tahun 2013 ni membawa seribu kebahagiaan, kegembiraan buat kita semua ye...  Moga kita dapat laluinya dengan momen-momen indah selalu.. Ameen!!!

Ok...  Kita bersua lagi dalam entri lain ye... Akhir kata, selamat menjalani tahun  baru dengan agenda-agenda yang lebih baik...


Tiada ulasan: