Rabu, 21 Oktober 2015

ILMU BARU

Ilmu kalau dihitung... tak terkata banyaknya. Sebab tu, ada pepatah berkata tuntutlah ilmu hingga ke liang lahad.

Tengoklah... betapa ilmu tu berharga... sehingga ke akhir hayat pun kita masih dituntut untuk mempelajarinya...

So, walaupun umur dah semakin banyak... tapi keperluan untuk menambah ilmu tak boleh terhenti...  kalau bukan untuk diri sendiri, mungkin untuk anak-anak... atau sesiapa saja yg mungkin memerlukannya.  Kalau dapat berkongsi, bukankah free-free aje boleh dapat pahala.  Tak rugi wo!

Ilmu apalah yg sibuk sangat aku nak cerita ni ye?  Sebenarnya ada kawan-kawan yg berilmu ttg hartanah ni  sudi nak share ilmu dan experience diorang... memang tak boleh  nak lepaskan peluanglah. ... Bila berkongsi cerita... punyalah rasa diri ku yg kerdil ini... semakin-makin kerdilnya... sungguh banyak yang masih perlu dipelajari.  Yang memang aku tak tau selama ni...  Umur aje banyak, ilmu apa la sangat yang aku ni ada rupanya...  Malu betul...

Aku doakan moga kawan-kawan yg baik hati ni... beroleh pahala yg banyak dan hanya Allah yang mampu membalasnya.  Sedikit sebanyak, aku yang takde background business ni terbuka mata dan minda...  Walaupun aku memang rajin bisnes, tapi bisnes hartanah ni...  memang tak pernah berani, sebabnya aku sedar aku takde ilmu yang mantap tentang ni...  tak berani nak cari pasal weh!

Oklah, sebenarnya masih diperingkat awal nak belajar-belajar ni...  Harapnya, dengan rajin menelan lecithin dan omega guard shaklee tu...  Allah lapangkan dada dan minda aku agar senang nak terima ilmu baru... Hahaha, itulah... umur dah banyak baru ada kesedaran nak menambah ilmu di dada... Eloklah tu kan???

Orait, cukup dulu cerita kali ni.  Rehat sebentar... nanti bila-bila free... aku singgah bercerita lagi...

usaha ku sekarang... untuk sihat dan kewangan, inshaallah



Tiada ulasan: