Rabu, 18 Mac 2015

Pengedar Sah Shaklee

Shaklee bukan satu nama asing pada kita di Malaysia.  Rasanya memang ramai yang menggunakan produk-produk shaklee kerana kita semua tau kehebatannya.

Saya mula berkenalan dengan produk shaklee semasa berpantang anak yang kini dah berusia 3 tahun.  Alhamdulillah, memang tak mengecewakan dan tak merugikan perkenalan tu nampaknya.




Niat asal memang kerana nak menyusukan anak sebolehnya mengikut yang disarankan oleh agama kita. Dalam menjayakan usaha itu, saya diperkenalkan dengan set menyusu bagi membantu mengekalkan momentum tujuan asal saya.  Syukur alhamdulillah, Allah memudahkan usaha murni saya itu dan berjaya mencapai impian nan satu ini.

Daripada situ, memang tak dapat dinafikan kesan produk shaklee ini sungguh mengagumkan saya.  Sepanjang tempoh berpantang saya lalui dengan tenang dan bertenaga.  Satu keadaan yang jarang saya dapat sebelum-sebelum ini.  Tambahan pula dengan 3 orang anak yang lain, memang sangat-sangat membantu.  Kita kekal cergas dan ceria.  Berat badan???  Itu juga satu pencapaian terbaik buat saya.  Mungkin hasil menyusukan bayi sepenuhnya turut membantu penurunan berat badan.

Bermula dari situ, saya mula berjinak-jinak dengan beberapa supplemen yang lain sesuai dengan tujuan kita seterusnya. Tujuan selepas itu, memang anak-anaklah.  Saya gunakan mealshake utk bayi saya tambahan pula dia mengalami masalah eczema.  Alhamdulillah, produk shaklee sekali lagi membantu saya menangani masalah kesihatan.  Kali ni, selain Mealshake saya juga boleh dikatakan sebagai seorang pengguna tegar produk Basic H dan Herbal Blend Cream.  Saya akan pastikan saya tak terputus bekalan, inshaallah.

Mealshake, Basic H dan Herbal Blend sememangnya merupakan set untuk menangani eczema.  Selain itu, HB cream saya gunakan sekiranya anak-anak digigit nyamuk.  Basic H pula memang banyak sekali kegunaannya.  Bahan utama untuk saya mencuci pakaian sekolah (untuk kotoran degil), titikkan setitik ke dalam air untuk meredakan kepanasan badan anak-anak semasa demam, di sapu kalau-kalau ada yang tercedera semasa bermain, kalau ada bengkak juga membantu meredakan radangnya juga jika ada yang disengat serangga.  Alhamdulillah, banyak sungguh kegunaannya.  Dan, harganya juga berpatutan dengan kegunaan-kegunaannya.  Syukur kerana dipertemukan dengan produk-produk yang hebat ini.

Saya bakal berkongsi cerita-cerita shaklee yang lain dalam entri-entri selepas ini. Jumpa lagi. 


Tiada ulasan: